O (sav) âlemlere rahmet olarak gönderilmiş, kâinatta ne varsa hepsi onun hürmetine yaratılmış, insanları dünya ve ahirette saadet ve selamete götürecek olan bütün yolları göstermiş, bir ömür boyu İslam’ın ve Kur’an-ın hâkim olması, insanların rahata, huzura ve mutluluğa kavuşması için mücadele vermiştir.

 

Cenab-ı ALLAH (cc)’ın kendisine “Habibim” diye hitabettiği, Miraç gecesinde kendisinin özel sohbetini ikram ettiği o (sav), öyle mükemmel bir hayat yaşadı ki, bırakın mü’minleri, inanmayanlar bile kendisine olan hayranlıklarını ve güvenlerini gizleyemeyip “Muhammed’ül Emin” (en güvenilir insan Hz. Muhammed’dir) demek suretiyle hislerini ve düşüncelerini dile getirmişlerdir.

 

O (sav) insanlara hep iyiyi ve güzeli öğretmiş, kötülerden ve kötülüklerden uzak tutmaya çalışmıştır. Her biri bir hayat düsturu olan hadis-i şerifleri ile insanlara dünya ve ahiret saadetinin yollarını göstermiştir.

 

Onun göstermiş olduğu yoldan gidenler ve ona tabi olanlar hem dünyalarını hem de ahiretlerini mamur edip kazananlardan olmuşlardır. Ama onun emirlerine ve tavsiyelerine uymayıp cahilce bir tutum ve davranış içinde olanlar kaybedenlerden olmuşlar ve kaybolup gitmişlerdir.

 

Burada haddimiz olmayarak ama görevimiz olarak o (sav)’in her biri bir hayat düsturu olan, insanlara dünya ve ahiret saadetinin yollarını gösteren hadis-i şeriflerinden bazılarını kitabımıza almaktan şeref duyuyoruz. Kıymetli okuyucularımın bu hadis-i şerifleri okuyup hayatlarına ona göre yön vermeye çalışacaklarına inanıyorum.

 

Rabbim bizlere ömür boyunca o (sav)’in yolundan gitmeyi, farzları ve sünnetleri onun öğrettiği şekilde yerine getirmeyi ve onun ahlakı ile ahlaklanmayı, onun şefaatine nail olmayı nasip etsin.

 

O ( sav)  ŞÖYLE BUYURUYOR:

 

-Size iki şey bırakıyorum. Bunlara sıkıca sarıldığınız sürece dünya ve ahirette saadete erersiniz. Bunları terk ederseniz dünya ve ahirette rezil olursunuz. Bunlar, ALLAH (cc)’ın kitabı Kur’an-ı Kerim ve benim sünnetimdir.

 

-Hangi idareci görevini yumuşaklıkla yaptı ise, ALLAH (cc) da ahirette ona öylece davranır.

 

-Size idarecilerinizin hayırlılarını haber vereyim mi? Siz onları seversiniz onlar da sizi sever. Siz onlar için dua edersiniz. Onlar da size dua ederler.

 

-Size idarecilerinizin en kötüsünü haber vereyim mi? Siz onlar için buğz edersiniz, onlar da size buğz ederler. Siz onlara lanet edersiniz onlar da size kahrederler.

 

-İyilik çürümez, günah unutulmaz, ALLAH (cc) da ölmez. İstediğini yap, mutlaka karşılığını göreceksin.

 

-Satarken çok yemin etmekten sakının, zira bu size önce kazandırır gibi olur, ama sonradan sizi perişan eder.

 

-Evlerinizi kabir haline getirmeyin. Onların içinde namaz kılın ve Kur’an-ı Kerim okuyun.

 

-Selamdan evvel söze başlamayın. Kim selamdan evvel konuşursa ona cevap vermeyin.

 

-Sol elinizle yiyip içmeyin. Zira o şeytanın âdetidir.

 

-Emanete ihanet edenin imanı yoktur. Tahareti olmayanın namazı yoktur. Namazın dindeki yeri başın vücuttaki yeri gibidir.

 

-ALLAH (cc)’ın misafirleri üç sınıftır. Gaziler, hacılar ve umre yapanlardır.

 

-Darda kalan kardeşine yardım edene ALLAH (cc) da dünya ve ahirette yardım eder.

 

-Yerdekilere merhamet etmeyene göktekiler de merhamet etmez.

 

-Yatsı ve sabah namazını camide cemaatle kılanlara ALLAH (cc)’ın çok özel ikramları vardır.

 

-Bir kimsenin sözü çok olursa hatası çok olur. Hatası çok olanın yalanı çok olur. Yalanı çok olanın da cehennemde ateşi çok olur.

 

-Bir kimse ilmini gizler ve yaymazsa kıyamet günü ateşten bir gem ile gemlenir.

 

-Bir kimse sabah içki içerse akşama kadar içmiş gibi olur. Akşam içerse sabaha kadar içmiş gibi olur. Kim alkollü iken ölürse cahiliye ölümü ile ölür.

 

-Bir kimse müezzinin dediğini duyar da (ezanın kelimelerini müezzinle beraber) tekrarlarsa, aynı sevabı o da alır.

 

-Bir kimse ömrünün uzun, kazancının bereketli olmasını ve iyi bir ölümle ölmek isterse sıla-i rahim yapsın (ana-baba-akraba ziyaretini ihmal etmesin ).

 

-Bir kimse ezanı duyar da mazeretsiz yere camiye namaza gitmezse onun sonra kıldığı namaz namaz değildir (vaktinde kılınan namaz kadar değeri yoktur).

 

-Bir kimse ALLAH (cc)’ın verdiği az rızka razı olursa, ALLAH (cc) da onun az olan ameline razı olur.

 

-Mü’min kardeşini kötü lakapla çağıranı melekler lanetle anar.

 

-Tavla vs. oynayıp da kalkıp namaz kılanın hali, domuz kanı ve irinle abdest alıp namaz kılanın hali gibidir.

 

-Bir kavimde zina ve faiz zahir olmuşsa (alenileşip resmileşmişse) o kavim ALLAH (cc)’ın azabını hak etmiştir.

 

-Sizin derdinizi ve devanızı bildireyim mi? Haberiniz olsun, sizin derdiniz günahlarınız, devanız ise tevbelerinizdir. Bolca tevbe ediniz.

 

-Ana ve babalarınıza karşı gelmekten sakının. Zira cennetin kokusu beş yüz yıllık mesafeden alındığı halde, ana babaya asi olan, akrabayı unutan, zinaya devam eden, insanlar içinde büyüklük taslayan kimseler cennetin kokusunu dahi alamazlar.

 

-Hile ve haset ateşin odunu yediği gibi, iyi amelinizi ve sevaplarınızı yer bitirir.

 

-Şu üç kimseye ALLAH (cc) rahmet nazarı ile bakmaz: verdiğini başa kakan, kibirli olan ve içkiye devam eden.

 

-Şu üç dua reddolunmaz: ana babanın evlada duası, misafirin duası ve oruçlunun duası.

 

-Bir günah işlediğin zaman derhal tevbe et. Günahın gizli ise tevben gizli, günahın aşikâr ise tevben aşikâr olsun.

 

-Güzel ahlak hataları eritir suyun buzu erittiği gibi. Kötü ahlakta iyi amelleri bozar, sirkenin balı bozduğu gibi.

 

-Evlerinizde Kur’an-ı Kerim’i bolca okuyun. Zira Kur’an okunan evde hayır çok, şer ise az olur.

 

-Hastaları ziyaret edip, cenazeleri de takip ediniz. Zira bu size ahireti hatırlatır.

 

-Kişi sevdiği ile beraberdir.

 

-Bizi aldatan bizden değildir.

 

-Mü’minler birbirleriyle kardeştir.

 

-İnsana ilim cihetinden ALLAH (cc) korkusu yeter.

 

-İnsana cahillik yönünden kendisini beğenmesi yeter.

 

-İnsana günah olarak duyduğunu başkalarına söylemesi laf taşıması yeter.

 

-İnsana vaaz ve nasihat olarak ölüm yeter.

 

-Müslüman’ın Müslüman’a iyilik etmesi sadakadır.

 

-Kıyamet günü herkes kendi sadakasının gölgesinde bekler.

 

-Günahın kefareti pişman olmaktır. Günahlarınıza çokça tevbe ediniz.

 

-Kendisi doyup da komşusu aç yatan gerçek mü’min değildir.

 

-Faiz yiyen adamın sonu mutlaka yoksulluktur.

 

-ALLAH (cc)’ı zikretmek için toplananları ALLAH (cc) affeder.

 

-Çoğu sarhoşluk veren şeylerin azı da haramdır.

 

-Ailen ve kendin için yapmış olduğun bütün harcamalar birer sadakadır.

 

-Malınızın zekâtını eksiksiz olarak öderseniz onu temizlemiş olursunuz.

 

-Gülerek günah işleyenler ağlayarak cehenneme girer.

 

-Anasını babasını hoşnut edeni ALLAH (cc) da hoşnut eder.

 

-İzinsiz olarak kardeşinizin evine, bahçesine ve avlusuna bakmayın.

 

-Kim bir mü’mini rahatlatırsa, ALLAH (cc) da onu rahatlatır.

 

-Din kardeşine ikram eden, ALLAH (cc)’a ikram etmiş gibidir.

 

-ALLAH (cc)’ın gazabı, laneti ve ateşi ile birbirinize beddua etmeyin.

 

-Cami komşusu için camiden başka yerde namaz yoktur.

 

-İki kişinin arasına izinsiz oturmak caiz değildir.

 

-Ne yapacaksın dünya malını; helal olanın hesabı, haram olanın azabı var.

 

-Şehit kıyamet gününde ailesinden yetmiş kişiye şefaat eder.

 

-Misvak kullanınız. Çünkü ALLAH (cc) misvak kullananları (ağzını ve dişlerini temizleyenleri) sever.

 

Efendimiz (sav)’in hadis-i şeriflerini sıkça okuyup onlarla amel etmeliyiz ki, dünya saadetini ve ahiret selametini elde edebilelim. ALLAH (cc) O (sav)’in şefaatine bizleri de mazhar kılsın inşaallah…

( Hz.peygamber Buyurdu Ki başlıklı yazı S.ULUPINARLI tarafından 10.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu