Bir gece hazine arazisine ev kondu ismi oldu gecekondu…

Üstünde uğur böceği gezdi kondu denildi talih kuşu…

Üstünü kuşlar pisledi o gün denildi şanslı günü…


Bir umuda tutunmak ve işaretlere inanmak bizim genimizde var. Hani ağaça ip bağlayıp da kısmet beklemek gibi…Çalışmadan, alın teri dökmeden kazanmak, bir laf, bir işarete körü körüne aldanmak…


Ya çıkarsa deyip kazı kazan oynamak, piyango almak… Çok veriyor diye saadet zincirine üye olmak. Küçük gibi görünen verdiğimiz paralar kül olur, uçar gider. Verdiklerimizi biriktirebilsek, belki de yıllar sonra tırnağımızla kazıdığımız uç beş kuruş servet olacak, o gün işte piyango çıkacak! Tıpkı faiz alıp da yıllarca ödediğimiz paralar gibi…Hemen olsun demek, sabır gösterememek, nefsine dur diyememek sonucunda yokluğu anlamadan fakir yaşamak…


Kim kime üç kuruş versen geri ödemeksizin para verir ki? Kim kimin derdine ortak olur ki? Bugün bize çare olsa sonrasında yıllarca bedel ödenen geri dönüşü olmayan yollar… 


Kredi alıp da ev alan bir çok kişiye şahidim. Çok güzel bir evde oturuyor ama faiz ödeyeceğim diye tatile çıkamıyor, evini yeterli gıda alamıyor, derviş gibi yaşıyor ama asla derviş de olamıyor da… Aynı parayı biriktirse, iki yıl değilde dört yıl beklese ve istediği gibi yaşasa, mutlu olacak. dört yıl sonra o büyük evi peşin alacak ve borcu olmadığı için o evde ne mutlu günleri olacak… Ancak hesap kitap bilmiyoruz. Ömrü çileli yaşama dönüştürüyoruz. Üstelik çok sıkıntılı hayatımızı anlatarak, acı saçıyoruz çevremize.


Ya Sabır… Hayatımızın her anında Allah’ı zikrederek ibadet etmek varken. Sabır demek, gayret etmek, elinden geleni yapmak ve sonunda istenilene kavuşmak demek. Ben oturayım gökten bir gün istediğim iner diye beklemek asla değil de. Allah diyor ki siz çalışın bende yaratayım. Elimizde tesbih Allah’ın ismi olan Ya Sabır çekmekle yad etmekten başka ne kazandırabilir ki? Her şeyin başı besmele ile başlar ve çalışmakla devam eder. En sonunda şükür ile de nokta konur. İnsan sağlıklı olmasa çalışabilir mi? İşte şükür de Yaradanın nimetlerine kavuştuğumuz için yapılır bu yüzden. 


Bir gecede yapılan gecekondu belediye yıkım ekipleri tarafından yok olup gider bir anda… Ne harcadıysak çöp olur, evsiz barksız ne yapacağımızı düşünür dururuz kara, kara…


Üstümüzde gezinen uğur böceği kısa bir süre sonra ölüp gider. Kendine hayrı olmaz da.


Üstümüzü pisleyen kuş, elbisemizi pisledi… Yıkada çıkarabilirsen… Üstelik ne kadar çok temizlik malzemesi harcayarak…


Ağaca takılan ipler bir süre sonra çürüyüp uçtu gitti… Kızlar evde kaldı… Garibanlar telef oldular!


 Ya Sabır diyorum… Duyan oldu mu?


Saffet Kuramaz

( Ya Sabır başlıklı yazı safdeha tarafından 3.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.