Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 7.02.2023
Okunma Sayısı : 551
Yorum Sayısı : 17
Günün Yazısı

Bu Yazı 8.02.2023 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
Bugün   Gereksiz Sözler  Yerine  Ne  Yapılması  Gerekiyorsa  Onu  Yapalım.

Herkesin bildiği gibi 6 Şubat 2023 Tarihinde saat 04. 17 gibi 7.4 veya 7.9 Şiddetindeki deprem ülkemizin Kahramanmaraş, Gaziantep, Malatya, Batman, Bingöl, Elazığ, Kilis, Diyarbakır, Mardin, Siirt, Şırnak, Van, Muş, Bitlis, Hakkari, Adana, Osmaniye ve Hatay illerinde hem can hem mal kaybına yol açtı. Şu an itibariyle binlerce de yaralımız var.
Allah tüm hayatını yitirenlere rahmet eylesin. İnançlarımıza göre depremde ölen müminler öteki aleme şehit olarak giderler. Dilerim Rabbimden, ölen kardeşlerimiz bu büyük musibetin mükafaatı olarak şehitlik mertebesine ulaşmışlardır.
Rabbim yaralılara da acil şifalar ihsan etsin.
Bu soğukta, karda-kışta evsiz barksız kalan vatandaşlarımıza Rabbim yardım eylesin.
Evet değerli okurlarım. Bugün ülkemiz el ele, gönül gönüle vermiş vaziyette depremzedelere yardım için seferber olmuş durumda.
Hemen bir iki örnek vereyim:
Mesela sağlık görevlisi bir kız öğrencim, çalıştığı kuruma dilekçe vererek deprem bölgesinde görev yapmak için müracaata bulunmuş.
Mesela Sandıklı ilçemizin belediye başkanı olan öğrencim, deprem haberini alır almaz başlattığı kampanya neticesinde sadece bir-iki saat içinde bir tır dolusu gıda ve diğer yardım maddesi toplatmış ve deprem bölgesine göndermiş. Ayrıca İlçenin itfaiyesinden bir grubu da deprem bölgesine göndermiş.
Türkiye’nin dört bir tarafında başlatılan bu yardım seferberliği elbette ki ülkemiz adına gurur verici bir durumdur. Zaman zaman siyasi sebeplerle birbirimize karşı sert söylemlerde bulunsak da böyle zamanlarda milletçe kenetlenebildiğimizin bir göstergesidir ve geleceğimize ümitle bakma vesilemizdir.
Ancak?
Ancak böyle zamanlarda şeytanlıktan vazgeçmeyenler yok mudur?
Maalesef vardır. Mesela sosyal medyada okuduğum bir habere göre bir bir ilimizde bazı aç gözlü hainler daha düne kadar 100 Tl’ye sattıkları battaniyeleri 250 Tl’ye satmaya başlamışlar. Artık haber o ili karalamak için uydurulmuş bir haber midir yoksa gerçekten böyle bir şey yaşanmış mıdır bilmiyorum. Bildiğim şey böyle zamanlarda bile karıştırıcıların sahneye çıktıklarıdır. Bu tür şerefsizlere karşı çok uyanık olalım. Böyle alçaklıklar görürsek anında şikayet edelim.
Bir diğer husus da şudur değerli okuyucularım:
Ortada binlerce ölü binlerce yaralı ve büyük bir yıkım varken deprem gibi bir felaketin sebebi üzerinde konuşmanın yeri ve zamanı değildir bence.
Yani depremde evladını kaybetmiş bir anneye- babaya ‘’ Senin evladın var ya... İşte o evladın zina yapanlar yüzünden öldü. Senin evladın içki içenler, kumar oynayanlar yüzünden öldü. Senin evladın lezbiyenler, gayler,homoseksüeller, transseksüller yani azıtan ve sapıtanlar yüzünden öldü.’’ demeniz o anne babanın acısını zerre kadar dindirmiyor.
Bugün soğuktan titreyen bir depremzedeye bir tas sıcak çorba ikram etmek yerine ‘’ İnsanlar çok azdı. Bu azgınlığın sonucunda da Cenab-ı Rabbilalemin deprem yarattı.’’ demeniz o insanın ısınmasını sağlamıyor.
Yani değerli okurlarım, depremi ille de bir sebebe bağlamak ve o sebebe lanet okumak hiç bir depremzedenin hiç bir derdine çare değil şu an itibariyle. İleride de çare olacağını sanmıyorum.
Depremzede için samimi olarak bir şeyler yapmak mı istiyorsunuz? ( Ki bazı vatandaşlar soruyor ‘’Ne yapabilirim? Nasıl yardımcı olabilirim karınca kararınca?)
En basit ve en kolay şekilde cep telefonunuza büyük Harflerle ‘’DEPREM’’ yazıp 1866’ya gönderirseniz 20 Tl gibi bir yardım yapmış olursunuz. ( Bu en güvenilir yardım yolu AFAD’ın koordinasyonluğunda gerçekleşiyor.)
Sağlığınız sıhhatiniz yerindeyse kan bağışında bulunabilirsiniz mesela.
Hiç bir maddi yardım yapamıyor musunuz? Dua edebilirsiniz herhalde değil mi? Bol bol dua edin onlar için.
İnanın bana boş ve hiç kimseye en ufak bir faydası olmayan konuşmalardan çok çok iyidir.
( Bugün Gereksiz Sözler Yerine Ne Yapılması Gerekiyorsa Onu Yapalım. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 7.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.