Dünya yüzeyinden milyonlarca ton kaya ve magma gökyüzüne fırlatıldı, fırlatılmalarının gücü o kadar büyüktü ki birçoğu Ay'a, Mars'a ve hatta daha uzak gezegenlere ulaştı. Yine de, yeterince ağır ve yeterince yavaş olanlar Dünya'nın yerçekimine yenik düştüler. Yerden onlarca hatta yüzlerce kilometre yükseldikten sonra ateşli inişlerine başladılar. Milyonlarca meteor aynı anda gökyüzünden düşerken ve on milyonlarcası günlerce yağarken, tüm atmosfer sürtünme ve alevler nedeniyle ısınmaya başladı. Atmosfer sıcaklığı sadece birkaç dakika içinde yüzlerce santigrat derece arttı.

Korkunç bir hızla yağmur gibi yağan ateş topları tarafından yok edilen bir zamanların göklerin efendileri pterozorların çağrılarıyla dolu olan hava, artık ölüm çığlıklarıyla doluydu. Absürt atmosfer sıcaklıkları devasa yangınları ateşledi ve dünya çapında kitlesel bitki ölümlerine neden oldu, ancak bu, flora için en hafif kaderdi. Saatler içinde, çarpmadan kaynaklanan toz ve kül, titremelerin tetiklediği süper volkanlardan gelen is ve döküntü gökyüzünü örtmeye başladı.

Granit parçaları ve yansıtıcı silikat tozu diğer gazlarla karışarak aylar boyunca güneş ışığını engelleyen yoğun bir perde oluşturdu. Dünya yüzeyi kısa süre sonra güneş ışığı almayı bıraktı ve fotosentez saatler içinde durdu. Fotosentez olmaması bitki veya alglerin olmaması anlamına geliyordu ve bu da otçul popülasyonlarının ve sonrasında etçillerin habitatının çökmesine yol açtı. Ekosistem domino taşları gibi birbirini devirmeye başladı.

Parçacıklar atmosferi örttükçe, Dünya'nın ortalama sıcaklığı 34 santigrat derece düşerek -3 santigrat dereceye geriledi. Artık kitlesel yangınların küresel bir kışla takip edileceğinin sinyali veriliyordu. Yıkım depremlerin, tsunamilerin ve volkanik patlamaların ötesine uzandı. Çarpışmalar ve volkanlar ayrıca atmosfere anormal miktarda kükürt dioksit saldı ve kısa zamanda su buharıyla birleşerek sülfürik asit oluşdu. Bu zayıf asit, yağmurların pH'ını yaklaşık 7'den 5,5'e çıkardı ve okyanusların asitlenmesine neden oldu. pH düşüşü, okyanusun en üst seviyelerinde bulunan, atmosferik oksijenin birincil sağlayıcıları olan plankton popülasyonlarını yok etti. Güneş ışınları engellendi ve asit yağmurları hassas dengeyi daha da bozdu, planktonların ölümüne yol açtı ve zincirleme bir reaksiyonla okyanus canlılarını etkiledi. Artık fosilleriyle ünlü olan yüzen sürüngenler ve amonitler tamamen yok oldu.

Kaosun içinde, Torex'in iç dünyası dışarıdaki yıkımı yansıtıyordu. Kör edici ışık ve sağır edici kükreme, yakıcı yağmur ve titreyen zemin, her biri kalbinde hiç bilmediği bir dehşetle yankılanıyordu. Hayatının tanıdık ritimleri, eğrelti otlarının nazik hışırtısı, uzak akrabalarının yumuşak çağrıları, hepsi yıkımın felaket senfonisi tarafından susturulmak üzereydi. Bir zamanlar canlı olan dünyası, şimdi gerçeküstü bir kabusa dönüşmüştü, onda derin bir kayıp ve kafa karışıklığı hissi bırakmıştı. Doğal düzen, milyonlarca yıldır yaşamı sürdüren hassas denge, gözlerinin önünde parçalanarak, onu tanınmaz ve korkutucu bir dünyada sürüklenmeye mi bırakıyordu.

Torex için o an, ses ve öfkenin kaotik bir bulanıklığıydı. Bir zamanlar rahatlatıcı bir mavi battaniye olan gökyüzü, şimdi uğursuz bir parlaklıkla, gözlerini yakan ve varlığının dokusunu yakan kör edici bir ışıkla kükredi. Dehşeti kavrayamadan, altındaki zemin sarsıldı, onu ayaklarından yere seren şiddetli bir çalkantı. Bir zamanlar aşina olduğu toprak, sığınağı, ona karşı dönmüştü, kendi yükselen paniğini yansıtan bir vahşetle titriyor ve parçalanıyordu.

O kısa farkındalık anlarında, Torex'in gözleri manzaranın üzerinde hızla gezindi. Görkemli ve nazik Hadrosaur sürüsü saniyeler içinde yere yığıldı, vücutları acı içinde bükülüyordu. Çevik ve vahşi Raptorlar şimdi çılgınca bir dehşet içinde kaçıyordu, çığlıkları tüm çevreyi deliyordu. Yukarıda, gökyüzü Pterozorların düşen formlarıyla doluydu, bir zamanlar zarif olan kanatları artık cehennem ateşi karşısında işe yaramıyordu. Bir zamanlar gökyüzüne hükmeden, uçuş ustaları olan yaratıklar taşlar gibi düştü, umutsuzluk çığlıkları ezici kükremede kayboldu.

Bu kıyametvari tablonun ortasında, Torex'in bakışları tanıdık bir figüre kilitlendi. Eski dostu, dünyanın kendisi kadar sağlam bir Ankylosaurus olan Greth ona doğru koşuyordu. Greth'in zırhlı formu, genellikle bu kadar esnek ve sağlamken, şimdi böyle bir felaket karşısında kırılgan görünüyordu. Her ağır adımında yer titriyordu, gözleri korkuyla kocaman açılmıştı, genellikle sakin tavrı ortaya çıkan felaketin muazzamlığıyla paramparça olmuştu.

Torex ayağa kalkmaya çalıştı, uzuvları ağır ve uyumsuzdu, duyuları kaos tarafından alt edilmişti. Hava, yanan bitkilerin keskin kokusu ve korkunun metalik keskinliğiyle yoğundu. Aldığı her nefes zorluydu, göğsü yaklaşan kıyametin ağırlığı altında sıkışıyordu. Genellikle berrak ve odaklanmış olan zihni, korku ve karmaşanın girdabındaydı. Dünyanın etrafında kapandığını hissetti, bir zamanlar geniş olan ufuklar şimdi dar bir panik ve korku tüneline dönüşmüştü.

Greth yaklaşırken, Torex arkadaşının gözlerinde aynı korkunun yansıdığını gördü. Yıllarca süren arkadaşlıklarıyla oluşan aralarındaki söylenmemiş bağ, artık kaosun ortasında bir can simidiydi. Greth'in yaklaşımı, çaresiz olsa da, geçici bir teselli hissi getirdi, bu kabusta yalnız olmadıklarını hatırlatan bir şeydi. Ancak bu erteleme kısa sürdü, çünkü yeryüzünün bir başka sarsılması iki dinozoru da yere serdi, vücutları çarpmanın gücüyle bez bebekler gibi savruldu.

Torex'in duyuları yıkımın duyusal aşırı yüklenmesiyle bombalanıyordu. Bir zamanlar sağlam bir temel olan altındaki zemin titrek, tehlikeli bir genişliğe dönüşmüştü. Ormanın o kadim bekçileri olan ağaçlar köklerinden koparılıp havaya fırlatılmış, devasa gövdeleri dallar gibi parçalanmıştı. Alçalan ateş toplarıyla alev alev yanan gökyüzü, aşağıdaki yıkıma ürkütücü, titrek bir ışık düşürerek her şeyi kırmızı ve turuncu tonlara boyadı.

Her an duyularına bedenine ve ruhuna yeni saldırılarla Torex'in bildiği dünya çözülüyordu. Bir zamanlar sürekli bir güvence olan hayatın uyumlu senfonisi artık çığlıkların ve kükremelerin uyumsuz bir armonisiydi, bir medeniyetin ölüm sancılarıydı. Bu kıyametvari kaosun ortasında Torex derin bir kayıp hissi, kayıp giden dünya için derin, acı dolu bir üzüntü hissetti.

Zihni karışıyordu, durumun muazzamlığıyla boğuşuyordu. Kör edici ışık, zeminin şiddetli çalkantısı, diğer yaratıkların çığlıkları, hepsi tek bir ezici gerçeklikte birleşti. Dünya sona eriyordu ve bunu durdurmak için yapabileceği hiçbir şey yoktu. O anın tam çaresizliği, gücünün ve iradesinin oyundaki kozmik güçlere karşı boş olduğunun farkına varması, ona ezici bir kesinlikle hükmeden bir ağırlıktı.

Bu kargaşanın ortasında, Torex'in düşünceleri içe döndü, daha iyi zamanların anılarında teselli aradı. Nehir kenarında otlayarak geçirdiği huzurlu sabahları, rüzgarda yaprakların hafif hışırtısını, sürüsünün rahatlatıcı varlığını hatırladı. Bir zamanlar çok canlı ve hayat dolu olan bu anılar, şimdi uzak yankılar gibi görünüyordu, felaket karşısında hızla kayboluyordu. 

Çevresindeki dünya parçalanırken, Torex bu anılara tutundu, belirsiz geleceğe karşı koymak için geçmişten güç aldı. Greth ile olan bağ, paylaşılan deneyimler, dile getirilmeyen anlayış, her şey dağılırken bile onu bir arada tutan bağlar bunlardı. O son berraklık anlarında, ışık dünyayı tüketirken ve yer sallanmaya devam ederken, Torex kaosun ortasında geçici ama değerli; teselli benzeri bir huzur buldu. Dünya sarsılırken ve gökyüzü ateş yağdırırken, Torex ve Greth kendilerini bir araya gelmiş buldular, yok oluş karşısında son bir birleşme. Greth'in zırhlı bedeni, hırpalanmış ve yaralanmış bir şekilde, düşen enkazın arasından öne doğru çıkıyordu, gözleri dehşetle kocaman açılmıştı ancak çaresiz bir kararlılıkla doluydu.

"Torex!" Greth'in sesi, herzaman kısık ve uğultuluydu, şimdi panik dolu bir kükremeydi, yıkımın çığlıklarını kesiyordu. Altlarındaki zemin sarsılıyor, ancak Greth'in bakışları, birçok mevsim boyunca arkadaşı ve sırdaşı olan Torex'e kilitleniyordu. "Birlikte kalmalıyız!"

Torex, kendi kalbi korkuyla çarparak, ham bir yoğunlukla karşılık verdi, sesi gürültüye karşı zorlandı. "Greth! Buraya! Sığınak bulmalıyız!" Ama konuşurken bile, bu felaketten gerçek bir sığınak olmadığını biliyordu.

Ayaklarının altındaki toprak çökmeye başladı, zemin onları bütünüyle yutmakla tehdit eden kocaman bir uçuruma doğru çöktü. Şiddetle titreyen kabuk çatladı ve kabardı, toprak  şok dalgaları gönderdi. Hava, çatlayan taşların sesleri ve yerinden oynayan kütlelerin kükremesiyle inledi. Greth sendeledi, devasa bacakları kayan arazide tutunmak için çabaladı.

"Tutun!" diye bağırdı Torex, sesi çaresiz bir yalvarışla tınlıyordu. Uzandı, devasa bedenleri uyum içinde hareket ediyordu, içgüdüsel olarak birbirlerinin varlığının verdiği rahatlığı arıyorlardı. Bu en büyük tehlike anında, arkadaşlıkları karanlığın ortasında bir umut ışığıydı.

Sonunda birbirlerine ulaştıklarında, etraflarındaki kaos bulanıklığında devrilen dünyadan bir an olsun nefeslenebilmek için  boyunlarını birbirine yasladılar. Ancak bu ortak temasta hiç bırakmak istemedikleri bir sakinlik anı, geçici bir huzur hissini yakaladılar. "Birlikte çok şeyle yüzleştik, Greth," diye mırıldandı Torex, sesi gürültünün arasından zar zor duyuluyordu.

Greth'in genellikle çok sakin ve bilge olan gözleri şimdi derin, rahatsız edici bir korkuyla doluydu. "Torex, bu bizim ötemizde. Dünya sona eriyor. Ama birlikte olduğumuz için mutluyum."

Altlarındaki zemin son, şiddetli bir titremeye geçtiğinde aniden düşmeye başladılar. Sismik aktivite tarafından aşındırılan uçurum kenarı parçalandı ve onları aşağıdaki uçuruma yuvarladı. . Çığlıklarını bastıran öfkeli bir uluma ile Rüzgar yanlarından hızla geçerken... Düşme hissi hem korkutucu hem de garip bir şekilde özgürleştiriciydi, sanki doğanın kaçınılmaz güçlerine teslim oluyorlardı.

Aşağıda dalgalanan sulara çarparken, tsunami dalgası sanki onları kavramak için meydan okuyan bir güçle karşılayarak yükseldi. Çarpma çok şiddetliydi, suyun soğuk kucaklaması duyularını şok etti. Ancak dalgalar üzerlerine kapanırken bile birbirlerine tutundular, bağları kaosun son çapasıydı.

"Torex!" Greth'in sesi su ve korkuyla boğulmuştu, ancak sarsılmaz bir kararlılık notası taşıyordu. "Birlikte kalm…! Bırakm…!"

Torex, kendi gücü de azalıyordu, sert bir kararlılıkla karşılık verdi. "Yapmayacağım, Greth. Söz veriyormm….."

Dalgalar onları dövdü, devasa formlarını fırtınadaki yapraklar gibi savurdu. Su, enkaz ve parçalanmış dünyalarının kalıntılarıyla dolu, çalkantılı, dönen bir kütleydi. Ancak bu kaosun ortasında bile, anlayışlarının ötesinde tuhaf bir güzellik, ilkel bir güç vardı. Yaşam ve ölümün sembolü olan deniz, onları derinliklerinde kucakladı.

Dalgalar bir kez daha üzerlerine kapandı, son, her şeyi kapsayan bir kucaklaşma. Okyanusun derinliklerinde, dönen akıntıların ve dünyalarının kalıntılarının ortasında, Torex ve Greth bir huzur anı buldular. Dostluk ve sevgiyle iç içe geçmiş ruhları, kaosun üstünde yükseldi.

Kıyametin ardından Dünyada yavaş ve zorlu bir iyileşme süreci başladı. Tsunamiler tarafından yutulan manzaralar, bilinçaltının derinliklerinden yüzeye çıkan kadim anılar gibi bir kez daha ortaya çıktı. Yıkımın izleri belirgindi, toprağın dokusuna derinlemesine kazınmıştı, ancak bu yeniden doğuşta garip bir güzellik vardı. Bir zamanlar canlı ve yemyeşil olan topraklar artık bir yenilenme vaadini de taşıyorlardı.

Artçı şoklar, travmatik bir anının yankıları gibi, yeryüzünde yankılanmaya devam etti. Onlarca yıl boyunca, zemin aralıklı olarak titredi, ancak bu titremeler, kalıcı olsa da, yavaş yavaş azaldı ve dünyanın yeni bir denge bulmasına izin verdi. Binlerce güneşin öfkesiyle hiddetle yanan yangınlar sonunda söndü ve geride kömürleşmiş bir manzara bıraktı.

Göklerden gelen acı bir sel olan asit yağmuru aylarca aralıksız yağdı. Volkanların kükürtlü nefesiyle karışan yağmur, toprağı çukurlaştırdı ve suları kirletti. Yine de zaman geçtikçe yakıcı tufan azalmaya başladı ve yerini eski zamanların nazik, hayat veren yağmurlarına bıraktı. Volkanik aktivite, dünyanın iç organlarının aralıksız çalkalanması, binlerce yıl boyunca devam etti, toprağı şekillendirdi ancak öfkesi de sonunda yatıştı ve geride sonsuza dek değişmiş ama hala potansiyelle dolu bir dünya bıraktı.

Çarpışmadan on beş gün sonra, ilk güneş ışınları gökyüzünü örten kalın toz ve kül örtüsünü deldi. Bu, derin bir öneme sahip bir andı, umutsuzluğa kapılmış bir dünyada bir umut ışığıydı. Yaşamın ve yenilenmenin sembolü olan güneş, dünyayı bir kez daha ısıtmaya başladı. Uzun bir karanlık ve soğuk dönemi olan küresel kış çözülmeye başlayarak hayatın bir kez daha tutunmasına izin verdi.

Bu felaketten kurtulanlar azdı, hayatta kalma şansları sonsuz derecede düşüktü, ancak imkansız değildi. Eski dünyanın kalıntıları arasında yaşam bir yol buldu. Her dört türden üçü yok oldu, merhamet göstermeyen bir kıyametin kurbanlarıydı. Ancak kalan türler, o dayanıklı azınlık, yeni dünyaya uyum sağladı ve gelişti. Yeni bir dönemin mimarları oldular.

Bu dönüşmüş manzarada, eski dünyanın kalıntıları yeninin yeni başlangıçlarıyla karışmıştı. Az sayıda da olsa hayatta kalan yaratıklar, atalarının genetik mirasını yanlarında taşıdılar. Güneş doğup batmaya devam ettikçe, altın ışığını yeryüzüne yansıttıkça, kıyametin yaraları iyileşmeye başladı. Toprak, sonsuza dek değişmiş olsa da, yenilenmiş bir canlılıkla nabzı atıyordu. Bir zamanlar molozlarla boğulmuş olan nehirler, berrak ve özgürce akıyor, dayanıklılık ve yenilenme sırlarını fısıldıyordu.

Bir zamanlar kömürleşmiş iskeletlere dönüşmüş ormanlar şimdi yeniden filizleniyordu. Hayatın dayanıklılığının bir kanıtı olan narin yeşil filizler kararmış topraktan dışarı fırladı. Eğrelti otları yapraklarını açtı ve genç ağaçlar göğe doğru uzandı, yaprakları bir kez daha toprağı yıkayan güneş ışığını içiyordu. Kan ve külle kırmızıya dönmüş nehirler şimdi berrak ve özgürce akıyordu, suları yeni ekosistemlerin başlangıcıyla doluydu.

Hayatta kalanlar arasında, felaketi atlatan yaratıklar bu değişmiş dünyada yeni nişler oluşturmaya başladılar. Olağanüstü uyum yeteneklerine sahip küçük memeliler, çalılıkların arasında koşturarak, bir zamanlar devlerin egemen olduğu yerlerde yiyecek ve barınak buldular. Gençleşmiş ormanlarda yankılanan bir yaşam korosu olarak antik dinozorların torunları olan kuşlar, havayı melodileriyle doldurdular.

Okyanusların derinliklerinde, asit yağmurunun tahribat yarattığı yerlerde, yeni yaşam formları ortaya çıkmaya başladı. Değişen koşullarda hayatta kalabilen dayanıklı plankton türleri çoğaldı ve yeni bir deniz besin ağının temelini oluşturdu. Balıklar ve diğer deniz canlıları değişen sulara uyum sağladı, okyanus ekosistemleri yeniden dengelenirken popülasyonları yavaş yavaş iyileşti.

Karada, bir zamanlar dünyayı yöneten büyük sürüngenler artık uzak bir anıydı. Onların yerine memeliler çeşitlenmeye ve genişlemeye başladı. Dinozorların yok oluşuyla boşalan ekolojik boşlukları doldurdular. Bazıları küçük ve çevik kalırken, diğerleri bu yeni dünyada bulunan bol kaynaklardan yararlanarak büyüdüler.

Bir zamanlar Kretase'nin kudretli avcılarının birincil besin kaynağı olan otçullar, otlayacakları yeni bitkiler buldular. Kıyametten sağ kurtulan çiçekli bitkiler tohumlarını her yere yayarak yemyeşil çayırlar ve yoğun çalılıklar yarattılar. Bu yeni bitki toplulukları otçulları destekledi ve bu da ortaya çıkan etoburlar için besin sağladı.

Gökyüzünde, pterozorların ve küçük teropod dinozorların torunları yenilenmiş bir canlılıkla havaya yükseldi. Her şekil ve boyuttaki kuşlar, yeniden doğan manzaraların üzerinde uçtu, kanatları mavi gökyüzüne çarptı. Yeni ormanlarda şarkıları hayatın azmini kutlayarak yuva yaptılar ve gençleşen nehirlerde avlandılar.

Bu dönüşmüş dünyada, hayatta kalanlar yeni bir dönemin habercileriydi. İçlerinde eski dünyanın mirasını ve yeninin vaadini taşıyorlardı. Varlıkları, yaşamın dayanıklılığının bir kanıtı, umut ve yenilenmenin kalıcı bir sembolüydü. Kıyamet, değişimin bir potasıydı, ancak aynı zamanda yeniden doğuşun da bir katalizörüydü. Yıkımın küllerinden, canlı ve yaşamla dolu yeni bir dünya doğmuştu.

       ***

 

Güneş birkez daha alçalmaya başladı ve modern manzaraya altın rengi bir ton verdi. Otoyol, olasılıklar şeridi gibi uzanıyor ve sürücüleri asfalt virajlarında cesaretlerini test etmeye çağırıyordu. Çelik ve hızın pulların ve sinirlerin yerini aldığı bu dünyada, iki arkadaş uzak bir geçmişi yankıladıklarından habersiz bir yarışa hazırlanıyordu.

Şık bir benzin istasyonunun otoparkında, iki araba gün batımının son ışığında parlıyordu. Biri bir Torex'ti, gövdesi mühendislik ve gücün bir şaheseriydi, kadim ormanları anımsatan koyu yeşile boyanmıştı. Diğeri, bir Greth. Sağlam ve korkutucuydu, metalik yüzeyi batan güneşin ateşli renklerini yansıtıyordu. Her iki makinenin de motorları kadim canavarların gürleyen varlığına saygı duruşunda bulunan modern bir kükremeydi.

Arkadaşlar, Jack ve Sam, arabalarının yanında durup yaklaşan yarışları için benzin tanklarını bir zamanların yaşam kanlarıyla doldururken, Jack, gözleri odaklanmış ve kararlı bir şekilde, Torex'inin kaputuna dokundu ve zamanın ötesinde bir bağ hissetti. Sam, beklenti ve yoldaşlığın karışımıyla sırıtarak, Greth'inin aynasını ayarladı, arabanın sağlam hatları ona çocukken hayranlık duydukları Ankylosaurusları hatırlatıyordu.

"Kaybetmeye hazır mısın, Jack?" diye takıldı Sam, sesinde aralarındaki sayısız mücadeleye sebep olan aynı rekabetçi ton vardı.

Jack kıkırdadı, başını salladı. "Rüyalarında gör, Sam. Torex hız için yaratılmış. Tıpkı ismi gibi."

Yakıt pompaları tıkırdayarak dolu depoları işaret ederken, iki arkadaş arabalarına bindi, motorlar çalışmaya başladı. Ses, modern teknolojinin kükreyen bir senfonisiydi.

Otoyola yan yana girdiler, farları yaklaşan alacakaranlığı kesiyordu. Önlerinde asfalt uzanıyordu, anlatılmamış hikayelerin ve sonsuz olasılıkların olduğu bir yol. Birbirlerine başlarını sallayarak gaz pedallarına bastılar ve sanki Torex ve Greth'in ruhları motorların içinde uyanmış gibi iki farklı kükreme topraklarda yankılandı.

Otoyol bir yarış pistine dönüştü, arabalar içlerindeki ilkel içgüdülere hitap eden bir zarafet ve güçle ileriye doğru uçuyordu. Jack'in Torex'i öne doğru fırladı, zarif yapısı yırtıcı bir kesinlikle havayı yarıp geçti. Sam'in Greth'i sağlam ve boyun eğmez bir şekilde yakından takip etti, motoru durdurulamaz bir güce işaret eden istikrarlı bir homurtuydu.

Bu yarışta geçmiş ve şimdiki zaman bir araya geldi.

Alacakaranlık gökyüzünün altında yarışan iki arkadaş, motorlarının her devrinde ve direksiyonun her dönüşünde modern çağın adrenalin tutkusunu iliklerine kadar hissettiler.

Bitiş çizgisini nefes nefese ve coşkulu bir şekilde geçtiklerinde, arabalarını yavaşlattılar ve otoyolun kenarına çektiler. Jack ve Sam dışarı çıktılar, birbirlerine sırıtarak, yarışın ortak sevincinde rekabetlerini bir anlığına unutarak

"Bu başka bir şeydi," dedi Jack, alnındaki teri silerek.

"Evet," diye kabul etti Sam, arabalarına bakarak. "Bugün ikimizde iyiydik."

Jack, Sam’i tastikleyerek başını salladı. "Belki de biz değil onlar iyiydi. Bir bakıma..."

O anda, Torex ve Greth'lerinin yanında dururken, araçlarının muhteşem duruşlarına  karşı derin bir bağ hissettiler. O kudretli dinozorların fosillerinin milyonlarca yıl toprağın altında gömülü olarak bu anı beklemelerinden habersiz. Bugünkü yarış için arabalarının depolarını yakıtla doldururken Torex ve Greth’in miraslarını satın aldıklarından habersiz. Ve onların miraslarının bu modern otoyolda canlandığından habersiz.

( Torex Ve Greth - 2 başlıklı yazı Sönmez tarafından 4.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu