Hakkın Yolu...



 

 

Cilveli bir ihanet idi şarkılar üstelik şiirin cebinden çıkardığı ve de gamlı notalar nazarında hüznün nezih bir ölüm dilerken Allah’tan…

Hoyrattı fırtına ve fıtratım kaygan zemine çalım atan ve işte dualarım ve işte Allah inancım sadık kaldığım zemheride büyümeyi unuttuğum bir zelzelede ve annemin ellerine muhtaçtım adı aşk adı masal adı hüsran ve adı umut olan notalar ve harflerle doldurduğum cüzdan çünkü para geçmiyordu benim ruhumda kuruşların dahi tünediği ve tükendiğime delalet ne varsa türettiğim sevgimin karşısında meleklerin düğmelerini iliklediği bir cennetin seyyahı bir yolcusu idim dinmeyen rüzgârın esintisinde üşüyen içim ve için için sevdiğim varsın kulakları çınlasın şüheda mazimin…

Ben bir rakkase.

Ben bir semazen.

Ben aylak bir kuş.

Ben demlenmiş çayın dibe çöken tortusu.

Ben zelzelede ayakta kalan dimdik bir bina ölümün olsa da mayhoş kokusu ne isyan ettiğim ne inkâr ne itiraz yalnızlığın dekoratif yüklü dökümlü eteklerinden dökülen yürek sızlatan o türkü.

Niyazımdı dillenen günbegün ve sözcüklerimle hüküm sürdüğüm ütülü bir perde misali edebi ahlakı saygısı baş tacı ve yalnızlığım ihtişamlı sadakati asla bana ihanet etmeyen kalemim ve kelamın esintisinde verdiğim Allah’ın selamı karşılık bulacağım illa ki cennetin korusunda ve korosunda tutuşan yaprak misali yâdımda saklı iken nazım yârimse kolaçan ettiğim yürek pazarım tezgâhta saklı duygular ve imgeler gönlün redifi sözcüklerin neşri ve neşrettiğim onca şiire hikâyeler biçtiğim gönlümün hutbesi koştuğum kadar Rabbime sonsuzluğun dibe çöken tortusu…

Ben ki kıblemdeki yangın.

Ve sen ki, kavuşamadığımız kadar da yakın kalpler birbirine.

Ve yalnızlık denen o tufan aşkla eşleşen şiirlerin nezdinde:

Ah, yanık kelamım…

Ah, ucu yanık mektuplarım…

Ah, o sessiz yakarışım…

İlla ki kavuşacağım yüce Rabbime.

Ne bir koku ne de yalın bir korku.

İzafi bir duman yandığım o d/oku.

Ve fırlattığım o oku:

Yay gibi gergin…

Aşk gibi s/üzgün.

Sözcükler gibi alımlı.

Sökün eden mısralarsa çöl çiçeğim ben ki bir hümayun ve sen ki…

Sevdiğim kadar da var hani.

Bir çetele tuttuğum öncem.

Ruhumdaki bilmecem.

Yaramdaki katman.

Yamalandığım değil yarıladığım hiç değil en çok da yalanladığım vardır elbet bir bilen bir duyan.

Sızımda saklı kırık sazım.

Sazımda saklı gamlı notalarım.

Belki bir sol anahtarı belki fa lakin bildiğim tek şifre: aşkın haznesinde saklı özlemin ukdesinde ve sözcüklerin güftesinde yaranamadığım bir tek Allah’ın kulu nasıl ki kinaye ve yalan ve nefret kustu ve doğamdaki misafir: umudun peçesi sözcüklerin neşesi yalnızlığın nesnesi ve dolduruşa gelen kimse yok mudur sahiden de Allah korkusu?

İstifli kitaplar masa üstümde.

Özenle saklı sözcükler sayfalarda.

Öznesi özlem olan şiirler yüreğin raflarında.

Ve ayağımdaki çizmem adeta Kırmızı Çizmeli Kedinin masalında hükmeden ya da Uyuyan Güzel ve işte alnıma konan o masum buse.

Ne var ne yok feragat ettiğim ömürden.

Yalın ve yanan bir kale içten fethedilen.

Kalem ise bir römork kalem ise bir araç kalem bir ayraç mühim olan insanın yüreğinde yaşattığı sevgi sevinç ve neşe ve gaipten gelen coşkum uyuya kaldığım masa başında kitaplar iken başımı yasladığım ve Rabbimin ‘’oku’’ emrine biat aşkla okuduğum ve öykündüğüm yüzlerce masal kahramanı içinde saklı huzur sözcüklerse cennet bildiğim ve kalem ile tokuşan başım kalem ile restleşen nazım ve kalem ise eşleşen yürek sesim ben kambersiz ben kaldığım kadar saf ve temiz ben ki Allah yolunda uçabildiğim kadar yükseklere ve işte cihanda saklı o karanlık dehlizden firar ettiğim kadar da yalandan ve neşrinden nefretin ölümle pekişen iç sesim varsa yoksa Hakkın Yolu varsa yoksa içimden taşan coşkum ve itikadım aşkla eşleşen mademki Allah var gam yok…

 


( Hakkın Yolu... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 28.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu