Issızlığın üfürdüğü, sessizliğin konuşamadığı, hani dilden düşmeyen sıradan bir sessizlik değil ha! Sahiden sessiz buralar... Nereden mi biliyorum? Hemen söyleyeyim; ben buranın sakinlerinden biriyim. Sakin olmasamda... Hatta adıma bakarsanız... Adımı da kim koyduysa onu da çok merak ediyorum ya neyse... Nereden bulduysa bu adı? Çok mu aramış sormak isterdim, ne istemiş benden? Daha farklı isim de koyabilirmiş ya neyse. Zaten aklıma geldikçe asabileşiyorum, hırçınlaşıyorum, vahşileşiyorum. Adımın etkisinde mi kalıyorum ne? Aslında pekte takmam öyle şeyleri ama şimdi söyleyince hiddetlendim nedense, çünkü; adımı size sunarken kulaklarınıza daha hoş gelmesini isterdim doğrusu... Her neyse artık olan olmuş, olmuşla ölmüşe çare olmazmış ya o hesap, ne desem boş. Değişmeyecek, o yüzden uzatmanın da hiç bir anlamı yok artık.

Buralardan bahsediyorduk sanırım, olduğum yerden yani, hani şu sakini olduğum yerden, ben pek sakin olamasamda... Aslında pek severim buraları, buralarda doğdum, buralarda öleceğim de öyle bir his var içimde. Böyle giderse... Bana benzeyenler çok var burada hatta görseniz birbirimizden ayıramazsınız, siz değil ancak herkes kendini farkedip, ben o değilim şuyum der kendince ama hepimizin ortak bir adı vardır...Anlıyorsunuz değil mi? Ortak bir ad, yani bana ait özel bir adım bile yok... Çağırsalar hepimiz aynı anda bana mı seslendin diye bakacağız. Gerçi ona da razı bir haldeyiz ki onu yapan biri bile hiç olmadı şu ana kadar... Hiç olmazsa birimizden biri farkedilse, hepimiz onun adına gurur duyacak, sevinecek ve belki bir gün bize de sıra gelecek ve farkedileceğiz umuduyla sevinirdik...


Çiğnenmek çoğu canlıya ızdırap ve itilmişlik hazzı verir değil mi? Ya biz gerçekten tuhaf bir canlıyız ya da bu işte bir tuhaflık var.Neden derseniz; diğer canlıların bir hakaret olarak saydığı çiğnenmek için neler vermezdik neler... Hislerim tuhaf değil mi? Olsun adım da tuhaf nasılsa, ne farkederki, zaten farketseler bile adımdan kaybederim. Ben, biz ve diğerleri ortak ada sahip olduğumuz kesim işte.
Şimdilik böyle yaşıyoruz...


Kuşların arada bir geçit yaparken üstümüzden bıraktığı cıvıltıları uzun süre kulaklarımda saklamayı alışkanlık haline getirdim ki sessizliği bu seslerle şenlendirebileyim diye.Yağmurun yağarken ki ahenkli seslerini sinemde saklıyorum sessiz zamanlarımda tekrar tekrar dinlemek için. Ah bir de rüzgar, o endam o eda görmedim böylesini ama arada bir asabileşmesi ve hızlanması var ki o sesiyle birlikte çeker gider buralardan, saklanacak pek bir şeyi yoktur ama beklerim gelişini yine de...


Avcılar da uğrar oldu son zamanlarda buraya, onları gördükçe kendimi önlerine atasım geliyor. Attıkları adımları sayıyor, attıkları adımların yönünün bana yönelmesi için, elimden keşke birşeyler gelseydi diye kendimi parçalarken, kıyılarımdan bile geçmeden uzaklaştıklarını farkediyorum avcıların...


Bu aralar bir söylenti var buaralarda, nereden duyduysa duymuş adaşlarım, çok yakın bir zamanda bizi aramakla bulamayacaklar ve yarış halinde bizi bulmaya çalışacaklarmış. Biz aslında yüzyıllardır bilinen faydalarımızın önemsenmediği bir zamanda yaşıyormuşuz...
Dedikodu doğruysa, eski zamanlara geri dönecek, faydalı olduğumuz yeniden hatırlanacak ve sofralarınızın baş köşesinde yer alacağız.


İnanın ukalalığımdan değil, sırf heyecanıma ve bulunduğum yabani ortama bağlayın cahilliğimi. Çünkü bu kadar sırrımı verdim size ama daha adımı bile söylemedim... Ben söylemesem de çoğunuz anlamıştır zaten adımı ama yine de söyleyeyim ben.. Adım yaban otu...Bildiğiniz dağlarda yaşayan yaban otu...

Gelir uğrarsanız eğer, yanımda mor menekşeler var, onlara sorun, onlar size yol gösterir...
 
 
28-09-2011
( Mor Menekşeler başlıklı yazı NERMİN... tarafından 14.04.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.