Yarın Bayram!

KAZIM ÖZTÜRK

ÖZTÜRKÇE

[email protected] 

[email protected]  

[email protected]

semazen.net        

 

YARIN BAYRAM!

 

Bu yıl Ramazan da, Kadir gecesi de, Bayram da deprem hüznüyle geldi. Binlerce vatandaşımızı enkaza terk ettik. Her ne kadar bayram yapacak olsak da bir yanımız buruk, bir yerimiz sancılı.

İşte bayram; böyle sancılı gün yaşamamak içindir. O zaman onun adına, “Bayram” denir. Herkesin görevini tam ve mükemmel yaptığı, toplumda huzurun sağlandığı, gözyaşlarının akmadığı, el ele, gönül gönüle, veren el olarak “Ben yok, biz varız” diyebildiğimiz zaman bayramlar bayram olur.

İlahi mesajlara kulak verdiğimiz, Hakkın mektubunu okuyup, anladığımız, hayatımızıa uyguladığımız vakit bayramlarımız tatlanır.

Yunus’un;

 

“Elif okuduk ötürü,

Pazar eyledik götürü

Yaratılanı hoş gördük,

Yaratandan ötürü” dediği şekilde olursa bayramlara Bayram diyebiliriz.

 

Yarın Bayram. Pekiyi hazır mıyız bayrama? Bayramda ağzımızın tatlandığı gibi gönlümüz de tatlı mı?

“Valla ben hazırım. Bayramda tatile gideceğim. Hiç olmazsa üç dört gün bayramın tadını çıkaracağım” mı diyosunuz?

Annesini tek başına bırakıp, doğduğu şehri annenisine kızarak, öfkelenerek terk edip gitmiş, o günden bugüne kadar hiç aramamış, bir Allah’ın günü olsun hal hatır sormamış evlatlar, siz de bayram yapacaksınız öyle mi? Neydi Allah aşkına annene o kadar kinin? Annen o kadar mı kötü? Hiç mi hakkı yok sende? Anneni, mal yüzünden, dünyalık sebebiyle terk edip, yüz üstü bırakıp şehrini terk ettiren bu kin ndeir? Bu tavrınla her gün Kur’an hatmetsen, başını secdeden kaldırmasan, camiden çıkmasan, Umreden Umreye de gitsen, yüreği kan ağlayan anneni memnun etmeden zehir soluduğunu bilesin! Bu duygularla sen de bayram yapacaksın öyle mi?   

 

 

 

       Bayram Günleri!


Kirlenen ruhlara rahmetler yağar,

Zifiri geceye gündüzler sığar,

Umutsuz olana umutlar doğar,

Müjdelerle gelir bayram günleri!


Ölü toprakların dirildiği an,

Gül bahçelerine girildiği an,

Beratlarımızın verildiği an,

Sevenleri bulur bayram günleri!


Gariban canları görmeli o gün,

Şefkatle yanına varmalı o gün,

Hüzünlü kalplere girmeli o gün

Gönülleri alır bayram günleri!

 

Yedi düvel ile herkes el ele..

Ne büyük armağan ne hoş nevale,

Pınarlardan akan temiz şelale,

İhlaslarla dolar bayram günleri!


                Annenin Gözyaşları!

 

Dokuz ay taşıdım kanımı verdim,

Varımı yoğumu yoluna serdim,

Bilemezsin seni ne çok severdim,

Annene bunları yapmamalıydın!

 

“Evladım” sözüyle kızdan ayırdım,

Fazladan verdim de seni kayırdım,

Kendim yemedim hep seni doyurdum,

Annene bunları yapmamalıydın!

 

Anaların hakkı üçtür bilesin,

Hatırını yıkma dua alasın,

Kibirli olma ki adam kalasın,

Annene bunları yapmamalıydın!

 

Tırnakların etten, sıyrılır mı hiç?

Analar evlattan, ayrılır mı hiç?

Bu da öz kardeşin, kayrılır mı hiç?

Annene bunları yapmamalıydın!

 

 

 

 

( Yarın Bayram! başlıklı yazı Öztürkçe tarafından 20.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.