Hikayemiz



 


-Afrika'da ne var ki?.. İşte bunlar kabile ilkel insanlar gibi çok iptidai düşüncelerle Afrika'yı anlamaya çalışırlar ama anlayamazlar.
Afrika'nın kendini ifade etme, ediş biçimi, estetik formu çok farklıdır, orada insan sesi vardır.
Orada insan bedeni vardır ‘dans’ dediğimiz şey.
 
Dans kelimesi de manasını yitirdi ,tabiri caizse kirlendi biraz.
Dans aslında bir ritüeldir Afrika'da bir hikayedir ,bir insanın varlık hallerini ifade eder.
Eğlence değildir, her zaman kültürel bir dini ritüelin bir parçasıdır aslında .
Aynı bizim teşbihte hata olmaz sema ayini gibi ,sema bir dans değildir bir ayindir.
Zaten adı üstünde ayini şeriftir sema.
Afrika'ya gittiğinizde sanat kendini bu şekilde ifade eder.
 
Resim niye gelişmemiştir, bir Afrikalı nereye baksa tablo görüyor, aslında her yer o kadar mükemmel ve güzel bir tabiatın içinde yaşıyor ki onu kopyalama hissetmemişler.
 
Tahkiye sanatı ‘hikaye anlatma sanatı’ sadece edebiyatla ilgili bir konu değil.
Bir milletin kendi hikayesini anlatması.
 
İnsan hikaye anlatan bir varlık ,bu sadece insanla sınırlı değil ,kutsal kitaplar bize hikayeler anlatır. Kıssa diyoruz biz onlara Peygamber kıssaları Kuran da anlatılan kavimlerin kıssaları.
Yani ilahi dil üslup da tahkiye üzerine kurulu, bize bir hikaye anlatıyor, bir kıssa anlatıyor.
Buradan bir ders çıkart diyor, buradan bir ibret al diyor, bütün bunlardan kendi hayatına dair bir ibret çıkart diyor.
 
Kaybettiğimiz en büyük şeylerden bir tanesi ,başkasının hikayesinin göz kamaştırıcı etkisi altında, kendimizin bir hikayesi olduğunu unuttuk. Başkasının aynalarının daha büyük daha yaldızlı olduğunu görüp, kendi aynamızı unuttuk kendimizi unuttuk.
 
Bu dünyaya kendimizi kapatmak değil, başkalarında kendimize bakmak bize bir şey katabilir. Kendi aynamızda göremediğimiz şeyleri görmemize imkan sağlayabilir.
 
İnsanın yeryüzündeki serüveni de ölümle noktalanmıyor ölümde bir virgül.
Ebedi alemine geçiyoruz, yolculuk devam ediyor, hikaye devem ediyor.

Öldükten sonra, nasıl bir seyir izleyeceğimiz, neyle karşılaşacağımız burada yaptıklarımız ettiklerimiz belirliyor. Ölüm o manada bizim için hiçbir zaman bir son olarak görülmemiştir. 





Kalın sağlıcakla...

Semra EROĞLU Şiirleri sevdiren kadın
19/06/2023

( Hikayemiz başlıklı yazı Semra EROĞLU tarafından 19.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.