Kelamla Aşkın Melodisi


Kelâmla Aşkın Melodisi

 


Aşk dediğimiz bizi saran okşayan bulutların üzerine çıkaran duygu ve hislerin yoğunluğuyla aşk kendi şarkısını söyleten bir şarkı ve melodidir ya da kendini bize anlatan kelamların bütünüdür. Kelâm aşkla onun şarkısını bize mırıldar, kelam aşka âşık olmuştur bizim gibi, onsuz olamaz onun sözlerini fısıldamadan duramaz, bazen bir yağmurdan sırılsıklam olunca o yârin yüzündeki yağmurun okşamasıdır… Aşkın kelamla bir fısıltısıdır saçlarında dökülen yağmurla, beraber sarılarak iyice sırılsıklam sarılmaktır, herkes yağmurdan kaçarken onlar iyice tüm hücreleriyle sırılsıklam olmaktan kaçmayarak kahkahalarla gülümseten aşktır. Aşkın şarkısı o an çalınmakta ve sadece ikisi duymaktadır. Kimisi buna delilik dese de aşk kısacık ömürde anda bir mutluluktur, hayata merhaba demektir o yâr ile… Aşk hep baharla başlar son baharla azıcık ara verir, kelâm bizimle bahar ayı bir anda bitmiş ve sonbaharda olduğumuzda yanımızda olmasa da kokusunu duyarak nereye gittiğini arar dururuz.

 

Oysa biz mevsimimiz kış olsa da aşkı sevdik, şu anda aşk kelamla melodisini kulağımıza fısıldamasa da kulağımızda hala fısıltısı vardır, anlarız ki aşkın tabiatında az ayrılık az gözyaşı hasret var kabul ederiz ve kelamla buna anlayış göstererek beklemeye devam ederiz. Fısıltısıyla kokusuyla sanki yanımızda lakin görüntü olarak yok, biz onunla melodi söylemek ve az beklemek için sevmedik mi, kelam dile gelir bizimle ”evet” diye cevap verir. Biz görüntüsünden çok kokusuna gönlü hoş eden hislerle doldurmasını sevmedik mi ey kelâm? Kelam yine dile gelir” evet” der. Aşkta gelip habersizce gönlümüze yerleşirken alt üst ederek dizayn etmesini sevmedik mi ey kelam? Kelam yine “ evet “ der. Bakarız etrafımıza kelam ile çiçekler aşkla kokar onun güzelliğiyle renk renk açar güzelliğiyle, işte aşk karşımızda açan çiçeklerin renginde kokusunda, öyle ise aramaya ne gerek var bak yaprakların arasında renginde parlaklığında…

 

 Mevla’m Habibinin aşkına yaratmadı mı bu âlemi? Öyle ise aşksız hiçbir şey olmaz, araya hasret girdi diye terk edilmez vazgeçilmez aşktan, insan aşkla var olmuşsa aşkla yaşamalı yoksa yamayan gezen bir ölüden farkı yoktur hatta anlamı da yoktur. Bizi tam anlamıyla doyuma -doyum derken cinsel anlamda değil,-ruhen ruhumuzu bize buldurttuğu var olduğumuz kendisi ile olduğumuzu hatırlattığı için. Tüm mevsimler aşktır ve aşkın rengindedir ve aşk kokar. Her mevsim aşkın kendisidir bize u şekilde karşılayan ve karşımıza çıkan. Güneş bile aşkla doğar ve ayrım gözetmeden herkesi aydınlatır ve ısıtır. Deniz bile aşkın maviliğiyle bize bakarken elimize aldığımızda ona elimizle şekil verince kaybolur rengi, bana “dokunma” sadece seyret ve gülümse diye fısıldar.

 

Ey aşk gönlümü aydınlatan gülüşündür

Sensiz kalırsam bil ki bu âşık ölmüştür

Ufkumu hayatımı genişlettin aydınlattın

Bu âlemde seninle olanlar hep gülmüştür

 

Bazen bir Leyla bazen bir Şirin ile geldin

Güzelliği haktan getirdin ve seyrettirdin

Hayran kalmamak mümkün mü ne iyi ettin

Bu âlemde seninle olanlar hep gülmüştür

 

 

Aşk bir hayattır hayatta aşktır sevmesini bilirsek, odamızı gönlümüzü hayatımızı âlemi aydınlatan bir ışık bir dost ve yârendir. Çoğu zaman ne zaman âşık olacağım diye beklerdim, gerçi çok uzun beklemedim, birden oldum, aniden oldum tutuldum kaldım! İşte gözümün nünde gönlümün içinde, çıkardım kalbimi avuçlarına verdim, gülümsedi, ”zaten içindesin kalbimin” der gibiydi bakışları, artık kelam gözlerin içinde o gözlerle bize gönlündeki pınarından yıkanarak bize aşkımı anlatıyor. Oysa ayalardır yanımdaydı hiç böylesine beni etkilememişti o zamanlar gönlümde aşk yoktu ondan. Lakin bu güzele âşık olacağımı ve bu kadar güzel olduğunu daha önceden hiç bilmemiş yanında geçerken ikimizde umursamadan tek bir kelam etmeden geçip gitmiştik. Beki aşk bana” öyle ilgisiz kalmanın sonucunda” bana bir ders vermek için sevdirdi yine de aşka teşekkürler ediyorum, dersimi aldım. Sanki karşımda bin bir renkli gül bahçesinin içinde bakıyordu aşkla birlikte, ben o an aşka teslim olmuş kendimi kaybetmiş başka güzel narin hoş kokulu bir güzelin gözlerinde kaybolmuştum vesselam.

Mehmet Aluç


( Kelamla Aşkın Melodisi başlıklı yazı kul mehmet tarafından 4.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.