Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 19.05.2023
Okunma Sayısı : 369
Yorum Sayısı : 0

Özgürlükçü, katılımcı, çoğulcu, denetlenebilir, demokratik, laik, sosyal hukuk devletinde; temsilde adalet, yönetimde istikrar, temel gayedir. Özgür iradeyle, tercihlere yansımış her görüş; nispeti oranında yasama/yürütme/yargı erklerinin şekillenmesine katkı sağlar. Anayasadaki eşitlik ilkesine göre, hiçbir kişi ve gruba yasa önünde ayrıcalık verilmeyeceği esastır.

Buradan hareketle; "şunların olduğu yerde biz olamayız" anlayışı, karşı tarafa da "onların olduğu yerde de biz olmak istemeyiz" anlayışını meşru kılar. Birlikte yaşam, ortak mutabakat ve katılımcı demokrasiyi, nasıl sağlayacağız o zaman?

Tüm inanç, ırk ve düşünceler için; yerkürede, paralel/meridyen koordinatları belirleyip, dünyayı kuzey kutbundan, güney kutbuna kadar, portakal dilimlerine mi ayıracağız?

İdeoloji, inanç, makam sevdası, gelenek, etnik köken veya ırk önceliğiyle; genellik ve çeşitlilik arz eden bir millet birlikteliğini, tek tip bir inanca, görüşe zorlamak, kazanılmış evrensel haklara zarar verecektir.

Birlikte yaşam kültürü zordur fakat demokratik müzakere ile bunu başarmalıyız.

 

Samsun, 19 Mayıs 2023

Ali Rıza Malkoç

arm.web.tr

( Birlikte Yaşam Kültürümüz başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 19.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.