Meslek icabı vatandaşların dertlerini dinlemek görevim.Bu yüzden genelde hayatın olumsuz yönleriyle uğraşıyorum. Yardımcı olduğumu fark ettiğim zaman çok mutlu oluyorum. Bu yüzden de vatandaşlar, konu komşular beni çok severler. Bu durum çoğu zaman bana artı puan kazanmıştır.

Olması muhtemel bir olayı önlediğim zaman daha da mutlu oluyorum. Keşke bütün olayları önleyebilsek te olaylar olmasa. Mahkemeler olmasa. Ceza ve cezaevi olmasa. Yalnızca vatandaşın ne yapması gerektiği konusunda yol gösteriyorum. Kötü bir durum olacağını hissetiğim zaman kendilerini uyarıyorum ve ilk önce karşınızda beni bulursunuz diye de söylüyorum.

Belki sizlere tuhaf gelecek ama yardım etmenin ölçüsünün olmadığını ispatlamak amacı ile başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum.

Mahalleden komşu bir kadın. Kendisine polis merkezinde bizim mahalleden bir polis var git onunla görüş demişler. Kadıncağız gözü yaşlı geldi. Halinden sanki çok derdi varmış sanırsınız. Başladı anlatmaya. Kocasının kendisini aldattığını, her akşam eve sarhoş geldiğini, kazandıklarını har vurup harman savurduğunu, evde artık onun yüzünü gördüğümde öldüresim geliyor, çocuklarımın var ben ne yapacağım. Daha bir sürü anlattıkları var da fazla derinlere girmek istemiyorum.

Şikayet konusu edilen kişiyi tanıyorum. Kadının anlattıklarıyla hiç uyuşmuyor. Bir tek doğru olan tarafı var o da alkol. Alkol bağımlısı gibi diyelim. Arkadaşlarıyla birlikte devamlı balık avına gider. Av sırasında bol bol bira içer. Diğer taraflar hiç doğru değil. Şimdi ben kafadan sen yalnış düşünüyorsun desem hayatta inanmaz. Düşündüm, taşındım hani derler ya doğru yalan nasıl anlatılır. Burada esas olan kadının rahatlaması, evinde huzuru bulmasıdır.

-Abla ben kocanı çok iyi tanırım. Biz her akşam beraberiz. Hafta da iki veya bilemedin üç defa balığa gideriz. Kocanın tek kötü bir huyu var çok bira içer. Yine de yıkıldığını görmedim. Fazla kaçırdı mı biraz çenesi açılır. Kaç yıılık arkadaşım senin çok büyük yalnışın var.

-Peki ben evde onu gördüm mü ruhum sıkılıyor, daralıyorum.
-Onun da çaresi var. Hemen evi değiştirin. Bu dediğimi mutlaka yapın. Son bir şey daha söyliyeyim, her akşam uyumadan önce iki rekat namaz kıl, bildiğin dualardan oku ve Allaha şükret.

Akşam oldu. Eve gelirken arkadaşa telefon açtım. Acilen kahveye gel. Kahvede buluştuk. Arkadaşa durumu izah ettim. Eşinin dediklerine harfiyen uy. Hiç bir sorun kalmayacak. Oluru aldık.

Arkadaşım aynen dediklerimi yaptı. Aradan fazla bir zaman geçmedi sordum. "Evde hiç bir sorun yok eşime ne oldu anlamadım. Beş vakit namaz da kılmaya başladı. Öyle huzurluyum ki anlatamam. Bir de ben şu zıkkımı bıraksam."

Bu olayın üstüne bel ki de bir yıl geçmişti. Benim acilen bir işim çıktı. Daha doğrusu sağlık problemi olan kayınvalide için biraz para lazımdı. Meseleyi de konu komşular biliyordu. Maddi yönden kimseye bir şey söylememiştim. Yine kahvede oturmuş arkadaşlarla sohbet ediyorduk. Arkadaş geldi beni dışarı çağırdı. Ceketimin cebime elini soktu. Ne yapıyorsun sen demeden "hiç bir şey söyleme git işine bak, araba lazımsa al anahtarları"

Allah razı olsun. O an işimizi gördü. Sıkıntıyı atlattık.Aradan üç ay geçti.Ben de arkadaşın yaptığı gibi vermiş olduğu borç parayı cebine koymak istedim. Elimi tuttu. "Borcumu vermek istiyorum" dedim. Sanki suç işlemişim. Elimi tuttuğu gibi "Senin bana yapmış olduğun yardım parayla ölçülmez ne zaman rahatlarsan o zaman gel şimdi olmaz." demez mi. İşte bu bana yetti de arttı bile.İnanın aradan tam bir yıl geçti bir kerecik benden parasını istemedi. En sonunda bir gün bende biraz zorlayıcı biçimde "almazsan küserim" deyip borcumu ödedim.

Yardım etmenin değeri ölçülmüyor..

17.01.2010


( 56- Yardım Etmenin Değeri Ölçülür Mü başlıklı yazı Necmi Yaprak tarafından 17.01.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.