Ben bu konunun uzmanı değilim.

Fakat bu konunun yerel veya genel siyasetten soyutlanamayacağını bilecek kadar akıllıyım.


Öncelikle domuz eti Türkiye’deki domuz sayısını ifade etmekle izah edilemez.


Öncelikle bir liste yapalım bu mevzuda.


1-Türkiye’deki resm’i toplam domuz varlığı ve yani yetiştirme çiftlikleri

2- Domuz eti üretim tesisleri

3- Kaçak çiftlikler

4- Kaçak et üretim tesisleri

5- Konu üzerinde yapılan kanun değişikliklerinin etkisi (genelde AB uyum yasaları dahilinde)

6- genel et ithal kanunları, yurda sokulan resm’i ve kaçak et stokları

7- evcil olmayan avlanan domuzlar


Türkiye dışardan et ithal eden bir ülkedir.

Bu sayede Angus mu dersiniz, Buffalo mu dersiniz neler neler ithal ediliyor eskiden bilmediğimiz yahut bilip yemediğimiz.


Benim tahminim kaçak çiftlikler, kaçak üretim tesislerinden ziyade sıkıntı gümrükten başka kalem mal olarak giren dondurulmuş etlerdir ve dondurulmuş et olarak giren ama sığır dana eti diye gümrükten geçen fakat esasen domuz olan etler bu köftecide yakalanan domuz etinin başlıca sebebidir.


Hükümet bu konudan her halukarda sorumludur, hükümet gümrüklerden sorumludur, gümrüklerdeki kontrolde eksiklik var.

Yahutta gümrüklerde fetöcü memurlar var :) 

AB uyum yasaları diye yeni iktidar olunan yıllarda tavizler ziyadesiyle verilmiştir RTE hükümeti tarafindan.


Son bir ihtimal de bu da bir çeşit terör saldırısıdır diyip topu oraya atmaktır.

( Domuz Eti Mevzusu başlıklı yazı Alp.Aldatmaz tarafından 11.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu